Tunnelin rakentamista koskeva päätös tehtiin syyskuussa 2013 ja louhinnat alkoivat seuraavan vuoden alussa. Työt ovat edenneet rivakasti, sillä alkuperäisten suunnitelmien mukaan tunneli piti avata liikenteelle vasta helmikuussa 2017. Elokuun lopussa 2016 hankkeen valmiusaste on pitkälle yli 90 prosenttia. Nopeasta etenemisestä voidaan kiittää osaltaan sen toteutustapaa eli allianssiurakkaa.
Teksti: Projektiuutiset 5-6/2016
Marraskuussa avautunut Rantatunneli on Tampereen uusin ylpeys. Projekti alitti arvioidun budjettinsa ja tunneli otettiin käyttöön puoli vuotta suunniteltua aiemmin, joten työmaalla kaikki sujui erinomaisesti. Tunnelin paloturvallisuudesta huolehtii Fireconin toimittama sprinklerijärjestelmä, jossa on avosuuttimet ja automaattiset hälytysventtiilit. Palotilanteessa automatiikka osaa avata tietyn hälytysventtiilin niin, että sammutusvettä saadaan juuri oikealle alueelle.
Firecon valitsi Rantatunnelin projektissa alihankkijakseen LVI-Dahlin – valinnassa vaikutti kustannustehokkuuden lisäksi toimitusvarmuus ja innovatiivisuus.
Hyvin suunniteltu yhteistyö teki Fireconin työn helpoksi ja varmisti osaltaan projektin onnistumisen. LVI-Dahlin etuna on myös se, että varastoja sijaitsee ympäri Suomen, jolloin tuotteita voidaan varastoida asiakaskohtaisesti.
Asiakaslähtöisen toiminta-ajatuksemme keskeinen tavoite on tarjota kaikille infra-asiakkaillemme paras paikall ...
Mariehamn
Birka Cruises harjoittaa risteilyliikennettä Tukholmasta m/s Birka -risteilya...
HKL kilpailutti yhteistyöjärjestelyn pysäkkikatosten suunnittelusta, toteut...
Uudisrakennus | Vantaa | 800,00 milj €
Kehärata on poikittainen lähijunien rautatieyhteys pääkaupunkiseudulla. Se yh...
Helsinki
Kivikontie välittää liikennettä Kehä I:ltä Kivikon, Viikin ja Myllypuron asui...
Jatkamalla verkkosivustomme ja palvelujemme käyttöä hyväksyt, että keräämme tietoja vierailuistasi. Tietosuojaperiaatteissamme kerromme, mitä tietoja keräämme ja miksi sekä mihin tarkoituksiin tietoja käytetään.
Lue lisää...