4 askelta infektioturvalliseen työympäristöön

Varaudu flunssakauteen –Vietämme paljon aikaa erilaisissa jaetuissa tiloissa; toimistoissa, lentokentillä, odotusauloissa, kouluissa, ja terveydenhuollon tiloissa, missä olemme kosketuksissa pintojen ja kalusteiden kanssa. Merkittävä osa tartuntataudeista tarttuu kosketuksen ja pintojen kautta. Huomattava osa tartunnoista on vältettävissä helposti, ja sairaslomapäivät vähenevät. Miten flunssakaudella on mahdollista tehdä työpaikasta infektioturvallisempi?

1. Tuhoa työpöydällä vaaniva flunssavirus 

Flunssakauden aikana kolmannes toimiston kosketuspinnoista on flunssaviruksen saastuttamia, joten kollegan tautia on lähes mahdoton välttää. Iskun antimikrobiset Health-kalusteet eliminoivat bakteereita ja viruksia pinnaltaan luonnollisesti ilman kemikaaleja. Ratkaisu tehostaa ja täydentää siivouksen ja käsihygienian vaikutusta.  

Lue lisää Iskun antimikrobisista kalusteista >> https://www.isku.com/health/

2. Pese kädet!

Usein kuvittelemme tekevämme siistiä sisätyötä, jossa kädet eivät näennäisesti likaannu. Tämän vuoksi emme muista pestä käsiä ennen lounaalle tai välipalalle menoa. Toimistossa likaisin kosketuspinta on taukotilan mikron ovenkahva. Ihminen koskettaa päivän aikana kasvojaan useita kertoja ja vie käsissään olevat mikrobit suun, nenän ja silmien kautta elimistöönsä.  Käsihygienialla pystytään vaikuttamaan tartuntojen määrään.

3. Käy läpi siivouskäytännöt

Olemme siirtyneet työskentelemään omista toimistohuoneista yhteiskäyttö- ja monitoimitiloihin. Mitä useampi ihminen koskettaa työpöytää tai ovenkahvaa, sitä enemmän sen pinnalle kertyy haitallisia mikrobeja. Yhteiskäytössä oleva työpöytä voi olla jopa satoja kertoja likaisempi kuin julkisen wc:n istuin; johtuen siitä, että wc pestään yleensä päivittäin, toimistopöydät pyyhitään viikoittain – jos silloinkaan.

4. Yhteiskäyttönäppäimistöt puhtaiksi

Yhteiskäytössä oleva näppäimistö on yksi toimiston likaisimpia asioita. Nykytekniset ratkaisut, kuten antimikrobiset näppäimistöt ja puhdistuspyyhkeet pitävät näppäimistösi puhtaana.

+1 Hyvillä ja riittävillä yöunilla, liikunnalla ja monipuolisella ravinnolla vahvistetaan vastustuskykyä.

Lisätietoja: Anne Laitinen, Director, Isku Health, anne.laitinen@isku.com puh. +35850 436 7050

Lue lisää: https://www.isku.com/health/

Ota yhteyttä: https://www.isku.com/yhteystiedot/